Pancakes

Pancakes

  • By @dmin
  • Kuchnia
  • Możliwość komentowania Pancakes została wyłączona

Pancakes to super puszyste placki śniadaniowe na sodzie. Są proste do zrobienia i bardzo uniwersalne. Możesz je jeść na śniadanie, lunch, czy podwieczorek. Pyszne z jogurtem, owocami czy z ulubionym syropem.

– super prosty i sprawdzony przepis
– idealne proporcje składników
– ulubione placki każdego dziecka

Czas przygotowania: 25 minut
Czas smażenia: 25 minut
Liczba porcji: 8 sztuk o średnicy 15 cm

Kaloryczność kcal: 170 w 1 placku
Dieta: wegetariańska
Składniki:

  • pełna szklanka mąki pszennej – około 200 g
  • szklanka mleka – 250 ml
  • 3 średnie jajka
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki cukru
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3 łyżki oleju roślinnego

Pancakes

Szklanka ma u mnie pojemność 250 ml.

Kalorie policzone zostały z użyciem mleka pełnotłustego krowiego. Jest to więc orientacyjna ilość kalorii, ponieważ nawet mąka może mieć inną ilość kalorii niż ta, której użyłam ja. 
Z podanej ilości składników otrzymałam osiem pancakes o średnicy 15 cm każdy. 
Potrzebne będą: patelnia o średnicy 15 cm, chochla do nakładania ciasta, łopatka do przewracania placków, dwie miski, mikser.

Mleko, jogurt i jajka powinny mieć temperaturę pomieszczenia. Wyjmij je wcześniej z lodówki.
Jogurt wymieszaj z sodą, by chwilę „pobuzował”. Do miski wbij jajka i dodaj cukier. Ubijaj chwilę przy użyciu miksera na gładki krem. Dodaj kolejno olej, ciepłe mleko, mąkę oraz jogurt z sodą.

Jeszcze chwilę mieszaj ciasto na placki, by wszystkie składniki się połączyły (mikser na średnich obrotach). Odstaw ciasto na 10 minut. W tym czasie możesz przygotować ulubione dodatki 🙂

Nagrzej dobrze małą patelnię. Przy użyciu chochli nakładaj na patelnię porcję ciasta na grubość 0,5 cm. Zmniejsz moc palnika do średniej i smaż placka do momentu, gdy całą jego powierzchnię pokryją bąbelki – do 1 minuty. Przy użyciu łopatki przewróć placka na drugą stronę. Po 30 sekundach możesz go zdjąć na talerz.

W ten sposób usmaż wszystkie pancakes. Powinno wyjść równo osiem sztuk.

Pancakes, 1

Przepis na pancakes

Uwagi i porady o plackach śniadaniowych:
• Placki wylewamy na suchą patelnię. Po dodaniu do ciasta oleju, nie ma potrzeby natłuszczania patelni.
• Piszę o smażeniu placków.. jest to jednak bardziej pieczenie ich na patelni. Nie ma potrzeby umieszczania na talerzu ręcznika papierowego. Placki nie są tłuste.
• Do ciasta wlej olej o neutralnym smaku. Dobrze się sprawdzi również olej kokosowy. Musisz go jednak wcześniej podgrzać, by stał się płynny.
• Placki po wylaniu na patelnię powinny urosnąć przynajmniej do wysokości 1 cm.
• Pojawienie się bąbelków na powierzchni placka jest sygnałem do przełożenia placka na drugą stronę. Możesz  poczekać jeszcze 10 sekund i dopiero przewrócić go na drugą stronę. Będzie wówczas bardziej zarumieniony.
• Należy uważać na to, by nie dodać do ciasta więcej sody. Będzie ona wówczas wyczuwalna w pancakes. Jeśli tak się stanie polecam użyć takich dodatków jak: syrop klonowy, słodki ser, dżemy truskawkowe lub śliwkowe (nie kwaśne).

Pancakes, 2

Koniecznie zobacz też mój przepis na racuchy z jabłkami. To super popularne i szybkie do zrobienia placki na śniadanie dla Dzieci.
Smacznego.